Black Ops grootste entertainment launch ooit  HOT!
Marc Yammine   |   11-11-2010   |   in PS3, nieuws  |  Reageer (53)   |   add this
Black Ops grootste entertainment launch ooit

Ongeveer een jaar geleden bereikte ons het nieuws dat Call of Duty: Modern Warfare 2 de grootste entertainment launch aller tijden was. Om dat doel te bereiken werden 4.7 miljoen verkochte exemplaren van Infinity Wards game verkocht en bracht de game 310 miljoen dollar op. Op 9 november 2010 werd dat record verbroken door Call of Duty: Black Ops.

Er werden tijdens de eerste dag zomaar even ongeveer 5.6 miljoen exemplaren van Call of Duty: Black Ops verkocht in de VS en het VK. Goed voor een opbrengst van 360 miljoen dollar. En ook goed voor de titel van 'grootste entertainment launch ooit'. Beter dan Avatar en dus ook Call of Duty: Modern Warfare 2.

"Er is nog nooit een entertainment franchise geweest die twee jaar na elkaar op de openingsdag records breekt en we zijn op weg om beter te doen dan vorig jaar met Call of Modern Warfare 2. Die game bracht 550 miljoen dollar op tijdens de eerste vijf dagen", aldus Bobby Kotick, de CEO van Activision.

  Overzicht commentaar
1. Bas zegt op 11/11/2010 15:23:
Iedereen van men vrienden heeft de game!!
Maar ik zit met iets, ik vind het irritant dat als ik doodga altijd door de grond val!
2. azerlord zegt op 11/11/2010 15:29:
ik heb hem niet en ben daar trots op
3. cool joren zegt op 11/11/2010 15:38:
ik heb hem nog niet (ga hem wel kopen), maar al mijn vrienden hebben hem en daardoor speelt nu niemand nog mw2 confused
4. hero zegt op 11/11/2010 15:40:
MW2 is een verlaten woestijn en ik snap niet waarom... ik heb black ops maar het is niet echt spectaculair hoor...
5. icelightning zegt op 11/11/2010 15:42:
Quote:
ik heb hem niet en ben daar trots op

Ik ook.
6. FGras zegt op 11/11/2010 15:52:
Quote:
ik heb hem niet en ben daar trots op

idem
7. nuterke zegt op 11/11/2010 15:54:
prachtige game, maar je moet hem (naar mijn mening) niet voor de multiplayer kope
8. freak151 zegt op 11/11/2010 15:59:
Quote:
prachtige game, maar je moet hem (naar mijn mening) niet voor de multiplayer kope
zou wel het laatste zijn waarvoor ik hem zou kopen tongue wink
9. grom ik val zegt op 11/11/2010 16:10:
Quote:
ik heb hem niet en ben daar trots op

zelfde
10. loekethe4t zegt op 11/11/2010 16:30:
zombies zijn zo herlijk
11. ruwepit zegt op 11/11/2010 17:07:
Quote:
ik heb hem niet en ben daar trots op
Ik sluit me hier bij aan! grin
12. sergeant1230 zegt op 11/11/2010 17:12:
ik heb hem en ben daar trots op!!
13. Einenaar_BE zegt op 11/11/2010 17:24:
ik heb MoH... en is ook goed !!
gewoon omdat Call of Duty zowat iedereen speelt grin
afwachten nu welke game de exen van Infinty Ward gaan uitbrengen... naar schijnt een COD-killer, let's wait en see
en nu maar waiten op GT5 :p

14. Resultpro zegt op 11/11/2010 17:29:
Quote:
ik heb hem en ben daar trots op!!


IK OOK, en alle mensen dat er tegen zijn; jammer voor jullie maar ik heb nog nooit zoveel mensen op cod online gezien dus... jullie zijn er gewoon tegen omdat MW2 minder was maar Black Ops is naar mijn mening véél beter en de multiplayer is veel beter dan de vorig editie's. Ik kan maar 1 ding zeggen KOPEN ! Dit is een spel waar je maanden kunt op blijven spelen zowel online als singleplayer want de singleplayer is echt wel super !
15. beowulf8787 zegt op 11/11/2010 17:29:
Quote:
ik heb hem niet en ben daar trots op

zelfde maar dan zonder de niet
16. Smokeyzombie zegt op 11/11/2010 17:46:
ze zouden beter wat aan de lagg doen :/
17. Griever zegt op 11/11/2010 18:02:
Er is veel lag en zo n beetje iedereen is aan het campen mad
18. winckje zegt op 11/11/2010 18:24:
Quote:
prachtige game, maar je moet hem (naar mijn mening) niet voor de multiplayer kope

de multiplayer is het enigste waarom ik die game koop, SP is goed voor aan de wapens te wenne, maar wees eerlijk de singleplayer kan je mss 3 keer spelen en je bent het beu, terwijl je de multi een jaar kan spelen en zelfs langer als er geen volgende CoD staat te wachten.
//
zaag niet over die lag, ik weet dat het niet plezant is maar dat is nu eenmaal zo met toppers die miljoenen verkopen, de eerste dagen kunnen de servers dat nog ni aan, kvind het vooral spijtig dat je party uiteenvalt als er lag is geweest
19. Sniper_at_w0rk zegt op 11/11/2010 18:25:
Hoeveel is het dan verkocht over heel de wereld? big surprise
VS en VK is nu niet zo een groot deel van de wereld
20. Coster9 zegt op 11/11/2010 18:42:
ik ging hem normaal ook eerst niet kopen, maar door het zoveelste uitstel van GT5 heb ik hem dan toch maar gekocht in afwachting van GT5.
21. sn1p3rk1ll3 zegt op 11/11/2010 18:42:
Quote:
IK OOK, en alle mensen dat er tegen zijn; jammer voor jullie maar ik heb nog nooit zoveel mensen op cod online gezien dus... jullie zijn er gewoon tegen omdat MW2 minder was maar Black Ops is naar mijn mening véél beter en de multiplayer is veel beter dan de vorig editie's. Ik kan maar 1 ding zeggen KOPEN ! Dit is een spel waar je maanden kunt op blijven spelen zowel online als singleplayer want de singleplayer is echt wel super !


héél dichte maps: Assault rifles en SMG hebben duidelijk de bovenhand (zoals gewoonlijk)
De snipers zijn niet eens Bolt-Action (de eersten toch niet) en er is geen mogelijkheid tot 1-hit kill.

Iedere Wager Match zit bomvol campers


Oh, en ik heb de SP nog niet uit ( maar 3 uur gespeeld op Veteran, en ik heb al een Nazi wetenschapper zien gedood worden door een oude bekende uit de reeks)...
->Is het hoofdpersonage schizofreen ofzo?
->Moet er altijd een ENORM OVERDREVEN plotwending komen?
22. Slyonic zegt op 11/11/2010 19:07:
Quote:
héél dichte maps: Assault rifles en SMG hebben duidelijk de bovenhand (zoals gewoonlijk)
De snipers zijn niet eens Bolt-Action (de eersten toch niet) en er is geen mogelijkheid tot 1-hit kill.

Iedere Wager Match zit bomvol campers


Oh, en ik heb de SP nog niet uit ( maar 3 uur gespeeld op Veteran, en ik heb al een Nazi wetenschapper zien gedood worden door een oude bekende uit de reeks)...
->Is het hoofdpersonage schizofreen ofzo?
->Moet er altijd een ENORM OVERDREVEN plotwending komen?

Wacht even, wie is die oude bekende dan?
23. Bledar_vs_Brasco zegt op 11/11/2010 19:26:
De sp trekt op niks. Ofwel heb ik een versie met een fout want ik geraak niet verder momenteel. Nog even en ik ga terug Counterstrike spelen. Daar klopte alles tenminste. Net zoals World at War trekt deze game op niks.
24. death zegt op 11/11/2010 19:27:
Quote:
ik heb hem niet en ben daar trots op

Ik sluit me daar bij aan! tongue wink
25. death zegt op 11/11/2010 19:30:
Quote:
de multiplayer is het enigste waarom ik die game koop, SP is goed voor aan de wapens te wenne, maar wees eerlijk de singleplayer kan je mss 3 keer spelen en je bent het beu, terwijl je de multi een jaar kan spelen en zelfs langer als er geen volgende CoD staat te wachten.
//
zaag niet over die lag, ik weet dat het niet plezant is maar dat is nu eenmaal zo met toppers die miljoenen verkopen, de eerste dagen kunnen de servers dat nog ni aan, kvind het vooral spijtig dat je party uiteenvalt als er lag is geweest

Ik ben het met je eens, ik koop spellen vooral om de multiplayer.
//
Die lag wordt veroorzaakt door de internet instellingen van de game. die moet je in plaats van default veranderen naar local zoals in MW2.
26. billie91 zegt op 11/11/2010 19:48:
Dit is echt zo'n game waar een enorme hype rond ontstaat en uiteindelijk tegenvalt. Nee, deze game hoefde ik al niet en dat zal waarschijnlijk ook zo blijven.
27. iModoki zegt op 11/11/2010 20:14:
Quote:
IK OOK, en alle mensen dat er tegen zijn; jammer voor jullie maar ik heb nog nooit zoveel mensen op cod online gezien dus... jullie zijn er gewoon tegen omdat MW2 minder was maar Black Ops is naar mijn mening véél beter en de multiplayer is veel beter dan de vorig editie's. Ik kan maar 1 ding zeggen KOPEN ! Dit is een spel waar je maanden kunt op blijven spelen zowel online als singleplayer want de singleplayer is echt wel super !


Dat noemen we verslaafd zijn...
28. ShadowOfDante zegt op 11/11/2010 20:42:
Het is inderdaad een heel zalig spel .... campers zulle er natuurlijk altijd zijn spijtig genoeg maar het geen mij echt stoort dat is dat hun servers gewoon het spel niet aankunnen. Moet altijd om een spel op te starte 5 tot 10 min w8e tot ie verbinding heeft gulp
29. GETREADYFORYOURMEGADETH zegt op 11/11/2010 21:53:
Tot nu toe vind ik dat er maar twee dingen negatief aan zijn (behalve de servers die de massas spelers nog niet aan kunnen): RCXD en de Grenade Launcher die er na al dat geklaag in mw2 toch nog altijd in zit
30. A-men zegt op 11/11/2010 22:50:
Quote:
ik heb hem niet en ben daar trots op

join the club LOL ik koop nooit meer een cod wel een aparte shooter van treyarch zoals quantum of solance die was goed :d
31. pandemoniumcrisis zegt op 11/11/2010 22:58:
Ik heb hem vandaag de eerste keer gespeeld, wager, zombie en training modus, en ik moet zeggen: geweldig! ik heb nooit echt kunnen genieten van COD, en weet niet hoe de MP is als je hem alleen speelt, maar de coop online vind ik echt geweldig en ik heb me echt geamuseerd, iets wat me nog niet echt overkome is met COD, behalve dan de eerste paar keren dat ik Nazi Zombies speelde.
32. SvenT23 zegt op 11/11/2010 22:59:
Quote:
ik heb hem niet en ben daar trots op


dit LOL er zijn genoeg andere shooters die naar mijn mening misschien zelfs beter zijn dus vind de hype achter deze wat overdreven
33. HolyGamer zegt op 12/11/2010 0:06:
Koop hem, je zult er geen spijt van krijgen. Ik amuseer me veel meer online dan in MW2. Het speelt veel vlotter. Bij MW2 voelde ik vaak zo'n 'blokkade', maar in Black Ops zijn de mappe zodanig gemaakt dat campers kunnen campen en rushers kunnen rushen. Elk heeft zo z'n voordelen en nadelen. In MW2 domineerde Campers; in Black Ops veel meer gebalanceerd, geloof me...
34. sn1p3rk1ll3 zegt op 12/11/2010 12:14:
Quote:
Koop hem, je zult er geen spijt van krijgen. Ik amuseer me veel meer online dan in MW2. Het speelt veel vlotter. Bij MW2 voelde ik vaak zo'n 'blokkade', maar in Black Ops zijn de mappe zodanig gemaakt dat campers kunnen campen en rushers kunnen rushen. Elk heeft zo z'n voordelen en nadelen. In MW2 domineerde Campers; in Black Ops veel meer gebalanceerd, geloof me...



geen enkele map waar snipers ook maar iets van een voordeel krijgen...
->Ik maak nu maar mijn eigen voordelen door "makeshift" sniping te doen

COD = hersenloze shooter imo
Flashpoint = pro game
35. Earase zegt op 12/11/2010 12:15:
Zeer slechte zaak voor de gameindustrie. Ik heb deze game niet en zal em ook absoluut niet kopen uit principe. Een bedrijf dat gerund wordt door een geldwolf zonder hart voor gaming gun ik mijn geld en dit succes niet.
Daarnaast is het schandalig dat vernieuwende originele titels vrijwel altijd ondermaats verkopen of zelfs geen uitgever vinden en de 5e CoD in evenveel jaar (en dan ook een game die NIETS toevoegt aan de duizenden games die al te koop zijn) zo goed verkoopt.

Activision heeft dit "succes" puur te danken aan de belachelijke hype onder middelbareschool mannetjes en meeloopgedrag onder het mom van "al mn vrienden spelen het".
36. NoLife zegt op 12/11/2010 12:55:
5.6 miljoen verkocht op de eerste dag en dan nog waarschijnlijk meer dan 10€ vragen voor een download als die er zijn
37. grrrudy001 zegt op 12/11/2010 13:28:
in mijn vriedenlijst staat er alleen Call of Duty: Black Ops en dat is gewoon weg zaalig. die game is vele betre dan MW2
38. icelightning zegt op 12/11/2010 13:52:
Quote:
Zeer slechte zaak voor de gameindustrie. Ik heb deze game niet en zal em ook absoluut niet kopen uit principe. Een bedrijf dat gerund wordt door een geldwolf zonder hart voor gaming gun ik mijn geld en dit succes niet.
Daarnaast is het schandalig dat vernieuwende originele titels vrijwel altijd ondermaats verkopen of zelfs geen uitgever vinden en de 5e CoD in evenveel jaar (en dan ook een game die NIETS toevoegt aan de duizenden games die al te koop zijn) zo goed verkoopt.

Activision heeft dit "succes" puur te danken aan de belachelijke hype onder middelbareschool mannetjes en meeloopgedrag onder het mom van "al mn vrienden spelen het".

Op mijn school is het ook zo! Iedereen praat over black ops en vragen of ik het ook ga kopen. En ik antwoord gewoon: 'nee'! Geen cod meer voor mij geef mij maar moh of killzone daar campen ze teminste niet!
39. matthijsv97 zegt op 12/11/2010 21:00:
ik snap jullie niet het is tog een supervette game?!
40. beowulf8787 zegt op 12/11/2010 21:50:
Quote:
Er is veel lag en zo n beetje iedereen is aan het campen

ik ben nog niet zoveel campers tegengekomen maarja
probeer eens een semtex of flashbang naar hun plaatjse te gooien en dan zet je er een claymore
werkt echt veel en dan als ze terug komen gaan ze op de claymore zitten echt grappig cheese
41. Resultpro zegt op 13/11/2010 0:09:
Quote:
héél dichte maps: Assault rifles en SMG hebben duidelijk de bovenhand (zoals gewoonlijk)
De snipers zijn niet eens Bolt-Action (de eersten toch niet) en er is geen mogelijkheid tot 1-hit kill.

Iedere Wager Match zit bomvol campers


Oh, en ik heb de SP nog niet uit ( maar 3 uur gespeeld op Veteran, en ik heb al een Nazi wetenschapper zien gedood worden door een oude bekende uit de reeks)...
->Is het hoofdpersonage schizofreen ofzo?
->Moet er altijd een ENORM OVERDREVEN plotwending komen?[/quot]


Altijd dat gezaag op die MP,, speel toch is gewoon en zaag niet voor kleine dinge zoals een wapen dat beter is als een ander... Ik snap wel dat je af en toe is kan gefrustreerd raken online maar het blijft een spel en de bedoeling is om je te amuseren en niet om achter fouten te gaan zoeken !!!
BEKIJK DE POSITIEVE KANT van het SPEL !! En volgens mij is COD nog altijd DE heerser van de shooters online... En als ik kijk hoeveel er online spelen heb ik het denk ik wel bij het rechte eind wink

oja en wat zaag je nu op de SP ? geweldig verhaal !! zit goed ineen en het boeit echt !!! bij de vorige edities speelde ik soms de SP tegen mijn zin omdat het saai is maar deze is echt verslavend !

Ik was eerst tegen black ops omdat ik dacht dat het MW 2 ging worden maar het is veel beter wink
42. Resultpro zegt op 13/11/2010 0:15:
Quote:
Dat noemen we verslaafd zijn...[/quote

Weer een idiote reactie ! waar slaat dit op ? ik ben level 15 ... en heb het van de release... dus ben ik nu verslaafd ? nee ik speel als ik wat tijd heb... maar ik ga mijn sociaal leven nooit laten vallen voor de console wink

Met vriendelijke groeten
en denk eens na voor je dinge gaat zeggen om mensen in het belachelijke te trekken
43. Resultpro zegt op 13/11/2010 0:19:
Quote:
geen enkele map waar snipers ook maar iets van een voordeel krijgen...
->Ik maak nu maar mijn eigen voordelen door "makeshift" sniping te doen

COD = hersenloze shooter imo
Flashpoint = pro game


Komaan nu ga je twee totaal verschillende stylen vergelijken !! idd voor snipers is de game miss minder maar dat komt door de maps... en daarbij als je kan snipen maak je hier wel je kills hoor maar de mappen in FP en Battle field zijn veel groter... hier HEERSEN de snipers !
44. seba-netR zegt op 13/11/2010 15:07:
Quote:
ik heb hem niet en ben daar trots op
agree!!
man, COD is op zichzelf altijd al een kutgame geweest dit is toch geen oorlogsgame meer. ze zouden eens een spel moeten maken waarbij je ECHT voelt hoe het is om oorlog mee te maken, als je dood bent leef je weer. Jaaaaa tuurlijk waarom niet, lekker logisch. als ze ooit eens een space-COD zouden maken begrijp ik het omdat het science fiction is... Nee sry, ik blijf bij het ouwe vertrouwde WFC! mad
45. Hijliche zegt op 13/11/2010 19:38:
Quote:
Tot nu toe vind ik dat er maar twee dingen negatief aan zijn (behalve de servers die de massas spelers nog niet aan kunnen): RCXD en de Grenade Launcher die er na al dat geklaag in mw2 toch nog altijd in zit


Grenade Launcher is helemaal niet krachtig meer want je moet er echt al op schieten om in 1 keer dood te zijn. En RCXD was niet in MW2, FAIL shut eye

Quote:
Activision heeft dit "succes" puur te danken aan de belachelijke hype onder middelbareschool mannetjes en meeloopgedrag onder het mom van "al mn vrienden spelen het".

Waar slaat dat nu weer op? Alleen "middelbareschoolmannetjes" spelen dit ofzo? En ik denk niet dat "meelopers" € 60 gaan betalen voor een spel dat ze niet eens willen. Misschien spelen mensen het wel omdat het LEUK is, en niet alleen ompdat ze blijkbaar jong zijn of "meelopers".

Quote:
agree!!
man, COD is op zichzelf altijd al een kutgame geweest dit is toch geen oorlogsgame meer. ze zouden eens een spel moeten maken waarbij je ECHT voelt hoe het is om oorlog mee te maken, als je dood bent leef je weer. Jaaaaa tuurlijk waarom niet, lekker logisch. als ze ooit eens een space-COD zouden maken begrijp ik het omdat het science fiction is... Nee sry, ik blijf bij het ouwe vertrouwde WFC!


Defensie werft nog als je realisme wilt. Het is een SPEL, natuurlijk leef je weer nadat je doodgegaan bent. Of wil je nog meer campers zodat ze niet doodgaan?
46. Tjeefkuh zegt op 13/11/2010 21:17:
Quote:
Zeer slechte zaak voor de gameindustrie. Ik heb deze game niet en zal em ook absoluut niet kopen uit principe. Een bedrijf dat gerund wordt door een geldwolf zonder hart voor gaming gun ik mijn geld en dit succes niet.
Daarnaast is het schandalig dat vernieuwende originele titels vrijwel altijd ondermaats verkopen of zelfs geen uitgever vinden en de 5e CoD in evenveel jaar (en dan ook een game die NIETS toevoegt aan de duizenden games die al te koop zijn) zo goed verkoopt.

Activision heeft dit "succes" puur te danken aan de belachelijke hype onder middelbareschool mannetjes en meeloopgedrag onder het mom van "al mn vrienden spelen het".


Oei geen trophies tongue wink
Maar kgeef u 100% gelijk hoor
47. Latindj zegt op 13/11/2010 21:57:
nee dank u. Ik heb mij eigen voorgelegd om Activision nie meer te steunen en dat ga ik ook doen. Ik ben geen meeloper. eergisteren KZ2 in mijne ps3 gestoken en ik ben er terug volledig aan verslaafd. Ik heb BO niet nodig. Trouwens BFBC2 en MoH houden mij ook nog gezellig bezig.
48. Davidov_For_Life zegt op 13/11/2010 22:30:
Quote:
nee dank u. Ik heb mij eigen voorgelegd om Activision nie meer te steunen en dat ga ik ook doen. Ik ben geen meeloper. eergisteren KZ2 in mijne ps3 gestoken en ik ben er terug volledig aan verslaafd. Ik heb BO niet nodig. Trouwens BFBC2 en MoH houden mij ook nog gezellig bezig.

just like me , ik heb cod6 gekocht en ik moet zeggen het was een wonderbaarlijke nog nooit gezienen allesvernietigende KUTGAME en ik kan nie Activision nie meer steunen want ze hebben
1. Bobby Kotich aangenomen
2. ze hebben weer wat geld in hun zak gestoken/mijn godverdomde 60euro
49. Resultpro zegt op 13/11/2010 22:32:
Quote:
Grenade Launcher is helemaal niet krachtig meer want je moet er echt al op schieten om in 1 keer dood te zijn. En RCXD was niet in MW2, FAIL


Waar slaat dat nu weer op? Alleen "middelbareschoolmannetjes" spelen dit ofzo? En ik denk niet dat "meelopers" € 60 gaan betalen voor een spel dat ze niet eens willen. Misschien spelen mensen het wel omdat het LEUK is, en niet alleen ompdat ze blijkbaar jong zijn of "meelopers".

EINDELIJK is een SUPER reactie, ben blij dat er nog mensen met verstand rondlopen op deze site... ik denk dat alles wel gezecht is met deze reactie ! oja en stop aub met uitvluchten zoeken waarom black ops zou slecht zijn want dat is het niet ! In elke game zit wel iets frustrerends in... Maar ik zie ontzettend veel positiefs in cod black ops !


Defensie werft nog als je realisme wilt. Het is een SPEL, natuurlijk leef je weer nadat je doodgegaan bent. Of wil je nog meer campers zodat ze niet doodgaan?
50. seba-netR zegt op 14/11/2010 9:47:
Quote:
woooooow, oké mannen volgens mij gaat dees ier een cyberrel worden degenen die COD7 niet hebbben en die er trots op zijn da's hun gedacht, en diegene die het WEL hebben en er ook trots op zijn da's hun gedacht een spel moet subjectief bekeken worden, ja ik heb me laten gaan over da doodgaan maar toch...
51. HITMAN47 zegt op 14/11/2010 12:52:
ben van plan hem nog te kopen maar kweenie is tie veel beter dan mw2 question question Want ik vond WAW echt slecht naar mijn mening toch
52. JaynSaw zegt op 15/11/2010 15:21:
Haat aan black ops haters die haten dat wij hun haten en haten omdat hun haat nergens heen gaat en op dove mans oren zal belanden

BLACK OPS BOVEN JOU FAVORIETE SHOOTER! excaim
53. John zegt op 15/11/2010 16:08:
Blij dat deze eeuwen oude discutie nu eindelijk stop over da Black Ops o zo Goed/Slecht is. grin
En mensen die zijden dan Black Ops een MW2.1 versie is, weten er niks van.
Black Ops steunt op W@W en is zoveel beter dan MW2.
Alleen mss wel nog wat aan die servers/connectie werken Tryarche?
Danku, voor de rest: top game.

  Plaats nieuwe commentaar
Commentaar:

grin LOL cheese wink smirk rolleyes confused surprised big surprise tongue wink blank stare gulp oh oh downer red face sick shut eye hmmm mad zipper kiss shock cool cool grin vampire excaim question